Розвивальне заняття Дитина-в сенсорно пізнавальному просторі Тема: «Числа один — десять. Розв’язування задач. Орієнтування у часі»
|
Розвивальне заняття Дитина-в
сенсорно пізнавальному просторі Тема: «Числа один — десять.
Розв’язування задач. Орієнтування у часі Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей
лічити в межах 10; учити прямої та оберненої лічби; закріплювати вміння
співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад чисел у межах
10; вправляти в умінні орієнтуватися у
просторі, у серії предметів за розміром в умінні складати задачі; навчати
орієнтуватися у часі; дати уявлення про задачу; виховувати прагнення
допомагати одне одному. Попередня робота: бесіди про космос,
дидактичні ігри («Склади предмет з геометричних фігур», «Від найменшого до
найбільшого», «Котра година», «Збудуй ракету»). Матеріал: малюнки інопланетянина
та літаючої тарілки; годинники (пісковий, механічний, електронний);
навчальний годинник з великими стрілками; площинні геометричні фігури; картки
з квітками (для вивчення складу числа); пелюстки з картону; цукерки; цифри
1—10; набір геометричних фігур (кожної по 10), картки зі знаками «>»,
«<», «=» (для кожної дитини); пласкі зображення планет з цифрами від 1 до
10. Структура
заняття 1.
Організаційний момент Привітання
«Доброго ранку!» 2. Дидактична гра
«Збудуй ракету» 3. Гра «Не помились!» —
Розв’яжіть ще одну задачу: «Мама пригостила Еллі цукеркою. Тато повернувся з
роботи і приніс малюкові ще дві цукерки. Скільки всього цукерок у
Еллі? Викладіть цю дію за допомогою карток із цифрами і знаками». 4. Дидактична гра
«Порівняй!» Вихователь
роздає дітям картки, на яких з обох боків намальовані цукерки, під
ними — порожнє місце. Діти мають покласти знак «<», «>», «=». —
Погляньте, порахуйте цукерки та покладіть між ними картку з потрібним знаком.
Залишилися остання задача. Розв’яжемо її: «Еллі вирішив порахувати членів
його родини: він порахував дідуся, бабусю, тата, маму, брата і сестру». Скільки
ви нарахували родичів Еллі? (Шість(6)) Викладіть стільки квадратів, скільки
родичів у Еллі. Потрібно не забути й самого Еллі. Шість членів родини плюс
наш Еллі. Зі скількох людей складається ця сім’я? (З сімох) Викладіть цю
дію за допомогою карток із цифрами і знаками. Молодці! Вам сподобалося грати
з Еллі? Пригостимо його цукерками і дізнаймося, що таке задача. Скільки цукерок
на тарілці? (4) Ваню, вийди до столу і візьми цукерочки. Скільки ти взяв?
(2) Діти, ми з Ванею програли маленьку виставу. Розкажемо її. (У мене було
4 цукерки, 2 я віддала Вані.) Скільки цукерок у мене залишилося? (2) Ми склали
і розв’язали задачку. 4. Ознайомлення з часом Цей
годинник має циферблат і стрілочки. Які стрілки за розміром? (Велика і
маленька) Маленька стрілка показує: «котра година», велика — «скільки
хвилин». Вихователь
демонструє кілька основних положень стрілок: 3 години, 6 година, 9 година, 12
година. Діти за допомогою дидактичної гри «Котра година» пояснюють,
котра година. —
Нашому гостеві час вирушати на свою планету, прокладімо йому шлях. 5.Фізкультхвилинка «Раз підняли руки вгору» 6. Логіко-математична гра «Чого не стало?» 7. Підсумок |
Коментарі
Дописати коментар