Розвивальне заняття з розвитку мовлення Тема: «Літо-літечко зустрічаємо»

 

Розвивальне заняття з розвитку мовлення

Тема: «Літо-літечко зустрічаємо»

Програмовий зміст: розширювати уявлення дітей про літо, його ознаки; продовжувати формувати в дітей знання про риб, земноводних, рептилій; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; розвивати словесно-логічне мислення; збагачувати словниковий запас за темою; активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; активізувати словник

словами-антонімами; виховувати спостережливість, уважність, позитивне емоційне ставлення до явищ природи влітку, інтерес до художніх творів.

Попередня робота: читання віршів та оповідань про літо.

Матеріал: лялька Марічка; сюжетний малюнок літа та предметних малюнків — ознак літа; малюнки риб, земноводних, рептилій; м’яч.

Структура заняття

І. Організаційний момент

 Психогімнастика «Ой ти, сонечко»

Вихователь спонукає дітей утворити коло, узявшись за руки. Промовляє

вірш, супроводжуючи його характерними рухами, а діти наслідують його.

Ой ти, сонечко,

Ясне сонечко,

Ти заглянь-подивись

У віконечко.

У садочку дітки

Вже зібралися.

Як веселі пташки

Розспівалися.

Ой ти, сонечко,

Ясне сонечко,

Усміхнися діткам

У віконечко,

Щоб здорові росли

І щасливі,

Щоб до праці були не ліниві.

(К. Перелісна)

ІІ. Основна частина

1.Відгадайте загадку.

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить.

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито. Яка пора?

— Так, це літо. Як ви здогадалися, що це літо? Як назвати ласкаво літо? (Літечко) Літо — яка пора року? (Найтепліша) Чому? (Улітку дуже спекотно.)

А зима — яка пора року? (Найхолодніша) Чому? (Узимку дуже морозно.)

2. Дидактична гра «Яке, яка, який?»

• Літечко яке? (Тепле, веселе)

• Сонечко яке? (Ясне, яскраве, тепле, ласкаве)

• Дощик який? (Літній, теплий)

• Дні які? (Сонячні, довгі)

• Вода у річці яка? (Тепла)

— Розкажімо Марічці, що буває влітку.

3. Дидактична гра «Розкажи про літо»

Вихователь демонструє дітям великий сюжетний малюнок літа. Навколо

великого малюнка розташовані порожні віконечка для маленьких карток із зображенням ознак літа. Маленькі картки — у вихователя. Він пропонує дітям

пригадати та розповісти, що буває влітку. За кожну правильну відповідь

 дитина отримує картку та ставить малюнок у порожнє віконце. Гра триває до заповнення порожніх віконець.

• Улітку сонечко світить, гріє, посміхається.

• Улітку пташки в’ють гнізда, виводять пташенят.

• Улітку квіти ростуть, квітнуть, пахнуть, розцвітають.

• Улітку бджілки збирають з квіток медок.

• Улітку достигають гриби та ягоди у лісі.

• Улітку діти купаються, загорають, ловлять рибу та ін.

4. Відео гра «Що тобі нагадує літо?»

5.Дидактична гра «Скажи навпаки»

Вихователь називає різні слова-назви, а діти добирають та називають до

кожного з них слово з протилежним значенням.

Слова: зима — літо, день — ніч, сонце — місяць, ранок — вечір, холод —

тепло, дощ — сніг, світло — темрява, початок — кінець.

6. Фізкультхвилинка «Сонце! Літо!»

7. Дидактична гра «Яка пора?»

Вихователь пропонує дітям назвати слова-ознаки, що характеризують весняну пору. Промовляє речення, кидає м’яч дитині. Дитина ловить м’яч,

змінює речення на слово-ознаку.

• Надворі літо. Яка пора? (Літня)

• Зараз ранок. Яка зараз пора? (Ранкова)

• Сьогодні йде дощ. Який сьогодні день? (Дощовий)

• Сьогодні дме вітер. Яка сьогодні погода? (Вітряна)

• Сьогодні гроза. Який сьогодні день? (Грозовий)

8.Дидактична гра «Що відбувається лише влітку?»

Вихователь ставить дітям запитання, діти дають відповіді та пояснюють їх.

• Чи можна влітку в лісі назбирати пролісків? (Ні, тому що проліски квітнуть навесні, а не влітку.)

• Чи можна влітку побачити, що йде сніжок? (Ні, тому що сніжок іде взимку, коли холодно.)

• Чи можна влітку нарвати ягід у садочку? (Можна, улітку достигають ягоди.)

• Чи можна влітку почути грім? (Так, улітку йдуть грозові дощі.)

ІІІ. Підсумок







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Майстерка"Цукерочки для друзів"(з фантиків та горішків)