Бесіда «Небезпечні пригоди поводженням з вогнем півника Петі» (Вогонь друг, вогонь ворог).


«Юні пожежники»

1. Бесіда «Вогонь - друг, вогонь - ворог»

Програмовий зміст: ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; з вогнем і його властивостями; вчити бачити, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі; виховувати старанність, зосередженість,  потребу в турботі про свою безпеку та самостійність; розвивати логічне мислення, допитливість, творчу уяву,  уміння робити висновки.

Обладнання: плакат «Вогонь – друг, вогонь – ворог»; д/гра «Небезпечні предмети»; мультфільм «Корисні підказки. Вогонь»; сигнальні картки до гри «Так чи ні»;  картки до гри «Вогонь – друг, вогонь – ворог»; Мнемотаблиці «Правила поведінки під час пожежі».

 Хід заняття:

1.Організаційний момент. Закличка до початку заняття

Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Заняття час  починати.

2.     Сюрпризний момент:

Стук у двері:

- Діти, хтось стукає до нас, подивіться, до нас прийшов Петя, чому він брудний, розутий. Зараз у нього запитаю, що у нього трапилося? Гаразд. Петя, не переживай, посидь з нами. (Повертаю картину дітям.)

- От, діти , подивіться, що сталося з Петром. Він  вирішив підігріти на кухні обід, включив газову плитку і пішов у кімнату дивитися телевізор, він дивився свій улюблений мультфільм «Ну, постривай!», а в цей час рушник, який  лежав поруч з плиткою, спалахнув  і почалася пожежа. Коли Петя забіг на кухню, там усе горіло.

- Як ви думаєте, що почав робити Петя? (правильно він знову втік в кімнату і став кликати на допомогу людей).

- Хто приїхав на допомогу? (Пожежники.)

- А що було б, якби Петя сховався під диван, під стіл, шафа? (Не можна ховатися в далеких кутках кімнати, небезпечний не тільки вогонь, але і дим.)

- Що Петя зробив неправильно? (Включив плитку і пішов в кімнату.)

- Чому сталася пожежа? (Плитка була включена, зайнявся рушник.)

На кухні стоїть в кожному будинку плита, їжу нам готує і гріє вона. Діти , скажіть, а можна плиту, запалити самому і залишити одну? (Ні.)

Адже багатьом діткам так і не ясно, що чіпати плитку дуже небезпечно.

- Скажіть, що таке вогонь?

- Для чого потрібен вогонь? ( Вогонь допомагає нам у житті. Він допомагає нам готувати їжу,  зігріває нас в холод, вогонь світить нам, коли нам темно. Також він допомагає людині в її справах, він є корисним помічником  і другом людини).

- Це вогонь - хороший чи поганий? (хороший).

- Значить це друг. Он, подивіться, посміхається нам (показую картку).

- Скажіть, а вогонь може стати поганим? ( так).

- А в яких випадках,  вогонь поганий?  Відповіді дітей (показую картку ось який вогонь ворог, злий).  Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху . Вогонь стає ворогом і обертається страшною пожежею. Сталася пожежа в природі - гинуть дерева, трави, тварини. Якщо в будинку - горять меблі, підлога, стіни. Подивіться, вогонь з одного боку хороший, добрий, а з іншого він поганий, злий.

 

- Яке правило завжди повинні пам'ятати діти?

- Правильно, діти не повинні включати електроприлади: плитку, праска, телевізор. Це повинні робити дорослі. Діти не повинні гратися сірниками. Сірники - це не іграшки. І правильно ви мені підказали, що Петя не повинен був ховатися, якщо будинку виникла пожежа, Петя повинен був кликати на допомогу, що він і зробив. Якщо сховаєтесь, то вас буде дуже складно знайти пожежникам.

- Скажіть, хто повинен гасити пожежу?

- Звичайно, гасять пожежні люди, які вміють це робити. Людей називають пожежними або рятувальниками. А хто мені скаже, за яким номером телефону можна викликати рятувальників? (01.)

Дим побачив - не лови гав

І викликай пожежників.

Пам'ятай, кожен громадянин

Цей номер 01.

3.Навчальне відео Тітоньки Сови про вогонь на пожежу.

Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=upF8eqOQ36s

  4.Фізкультхвилинка «Зроби так,  як  я»

5.Гра «Тупотимо, плескаємо»

- Всі уважно грайте, на питання відповідайте. Якщо діти чинять правильно - плескають в долоні, якщо неправильно - тупотять.

1. Знаю я тепер, друзі, що з вогнем грати не можна (плескають).

2. Сірники весело горять, буду з ними я грати (тупають).

3. Коля побіг за хату, там грає він з багаттям (тупають).

4. Він небезпечний, Олена знає, праску більше не включає (плескають).

5 . Сергійко  побачив, що хата горить, хлопчик дзвонить 01 (плескають).

   - Діти , подивіться на картинки і скажіть які ще правила ми повинні знати? (показую картинки).

- Що буде, якщо запалювати бенгальські вогні біля ялинки? (відповіді дітей).

- Якщо ви забули вимкнути праску? (Відповіді дітей.)

- Якщо розпалити багаття поблизу будівель? (Відповіді дітей.)

- Можна назвати сірники іграшкою? (Ні.) Чому?

- Діти, постарайтеся запам'ятати всі ці правила і дотримуватися їх, щобпожежна машина ніколи не приїжджала до вашого дому.

6. Бесіда «Вогонь-друг, вогонь ворог» за допомогою мнемотехніки (плакат «Вогонь – друг, вогонь – ворог»

7. Гра «Вогонь друг – вогонь ворог».

Якщо вогонь друг - посміхається, якщо вогонь ворог - злиться.

1. Вогонь в лампочці (хороший).

2. Вогонь запалив штору (поганий).

3. Вогонь допомагає готувати обід (хороший).

4. Вогонь запалив у лісі дерево (поганий).

 

- Молодці, назвіть прислів'я і приказки:

- «де вогонь, там і дим»;

- «не жартуй з вогнем - обпечешся»;

- «не май звички носити в кишені сірники»;

- «вогонь - друг і ворог людини»;

- «з вогнем не грайся, пожежа не грай»;

-         Отже, діти, Петя дякує вам за заняття як потрібно поводитися з вогнем, що вогонь буває другом, а може бути ворогом.

Тому дітям потрібно твердо знати такі правила:

Не можна гратися з вогнем,

Вогонь не іграшка!

-         Молодці хлопці, тепер ви знаєте, що вогонь буває хороший і поганий!

1.     Підсумок заняття

Вогонь дарує людям світло.

Вогонь дарує їм тепло.

Коли б тепло і світло зникло,

Життя б на світі не було.

– Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом.

Ось скінчилась наша гра.

Все, прощатись нам пора.

Будемо завтра зустрічатись,

В нові ігри будем грати




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Майстерка"Цукерочки для друзів"(з фантиків та горішків)

Майстерка"Незвичайна парасолька"(з фантиків)