Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі Тема: «Великі та маленькі предмети»

 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: «Великі та маленькі предмети»

Програмовий зміст:

(Порівняння предметів за величиною. В гостях у ведмедика).

закріпити знання про поняття «величина предметів», вчити порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи результати порівняння поняттям «великий» -« малий», «більший» – «менший» – «найменший»

– розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя;

– виховувати інтерес до заняття з математики, самостійність, організованість під час виконання завдань, позитивне емоційне ставлення до тварин.

Матеріали та обладнання: ілюстрації великих і маленьких їжачків, яблук, грибочків, білок, горіхів, , зайчиків, морквинок, кошики, фігури.

Структура заняття:

1.Вступна частина.

Сюрпризний момент.

– Діти, сьогодні ми вирушимо з вами в мандрівку до лісу. Давайте дізнаємося, до кого ми підемо у гості.

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.    (Ведмідь)

– Так, це ведмедик, і ми сьогодні підемо до нього у гості.

Основна частина

2. Д/гра «Допоможемо зайчику»

– Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям. Кому ж ми будемо допомагати першому?

Сіренький кожушок,

Пара довгих вушок,

Скорий побігайчик,

А зоветься … (Зайчик)

– Правильно, першому будемо допомагати зайчику –побігайчику.

– А хто знає, як звати дитинча зайчика? (Зайченя)

– А які вони за розміром, давайте порівняємо.  ( Зайчик – великий, зайченя  – маленьке).

– Погляньте, зайчик і зайченятко бігли додому і розсипали свої морквинки.

– Які тут за розміром морквинки? (Великі і маленькі)

– Допоможемо нашим друзям позбирати їх. Які морквинки для зайчика? (Великі). А для зайченятка? (Маленькі).

– Молодці. А тепер давайте допоможемо цим тваринкам дістатися додому.

– Хто живе під великою ялинкою? (зайчик), а під маленькою? (зайченятко).

– Дітки, зайчик із своїм маленьким зайченятком дякують вам, а зараз давайте здогадаємось кому ще потрібно допомогти .

2. Д/гра «Ласощі їжачка»

Дивина! Живий клубок

Покотивсь у наш садок.

Має сотню голочок,

Хто це, друзі?

(Їжачок)

– Так, це їжачок.

– А що полюбляють їжачки? (яблучка, грибочки)

– Давайте нагодуємо їжака та його маленького синочка.

– Які за розміром яблучка будемо давати  маленькому їжачку? (маленькі).

А великому? (великі). Тепер пригостимо їх грибочками. (Для великого – великий, для маленького – маленький).

– Ви молодці, їжачки дякують вам за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.

3. Пальчикова гімнастика «Їжачки»

Їжачок маленький змерз (випрямити пальці)

І згорнувсь в клубочок (стиснути пальці)

Сонце їжака зігріло (поступово випрямляти пальці)

І розпрямився клубочок ( пальці рівненькі).

– Їжачкам сподобалося як ви грали з ними, і дають підказку, кому ще потрібна наша допомога.

4. Д/гра «Горішки для білочки»

Є горішки і грибочки

У дуплі на мотузочку.

Плигаю по гілочках,

Я – руденька … (Білочка)

– Так, це білочка.

– Якого кольору білочка? (руда). Де живуть білочки? (у дуплі).

– З ким вона до нас прийшла у гості? (з маленьким білченятком).

– Чим білочки запасаються на зиму? (горішками, грибочками).

– Нам потрібно допомогти розподілити горішки в кошики.

– У великий кошик будемо збирати які горішки? (великі).

– Для кого вони? (для мами білки).

– А маленькі горішки? (у маленький кошик для маленького білченятка).

5. Рухлива гра «У ведмедя у бору»

– Молодці. Ви виконали всі завдання, допомогли всім друзям нашого ведмедика. Ось нарешті ми до нього прийшли у гості. (з’являється  казковий ведмедик). І він просить, щоб ми з ним трішки пограли у рухливу гру.

Д/гра «Хто більший»

– Наш ведмедик приготував для вас завдання.

– Погляньте на ведмедиків, і оберіть більшого з них і, покладіть біля нього квадратик. Тепер навпаки, оберіть меншого ведмедика і покладіть біля нього круг.

ІІІ. Підсумок

– Діти, ви гарно справилися з усіма завданнями.

– Давайте пригадаємо, де ми мандрували?

– Кого зустріли?

– Як ми їм допомагали?

– Які завдання виконували?

– Вам сподобалася подорож?

– Скажемо нашим друзям  «До побачення».

Ви, малята, молодці.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Майстерка"Цукерочки для друзів"(з фантиків та горішків)

Нетрадиційне малювання"Весняна квіточка"(солоне малювання)