Розвивальне заняття Художньо-продуктивне образотворення (малювання)
Розвивальне заняття
Художньо-продуктивне
образотворення (малювання)
Тема: «Метелик» (нетрадиційний метод малювання)
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей диференціювати рослини за ароматом, складати коротку описову розповідь; учити малювати метеликів нетрадиційним методом; активізувати словник дітей за темами («Комахи», «Рослини»); розвивати мовлення, увагу, пам’ять, образне мислення, творчу уяву, емоційну сферу, дрібну та загальну моторику, фантазію; вправляти в умінні давати точну відповідь, відгадувати загадки; виховувати пізнавальну активність у природному довкіллі, бажання навчитися зображувати красу метеликів.
Попередня робота: спостереження в природі за світом комах; розглядання ілюстративних матеріалів комах; читання художніх творів.
Матеріал: слайди або картинки (метелики, бджола); листочки зі схемами слів; квіткова галявина; ароматизовані мішечки ароматами бузку, конвалії та липи; музичний супровід; фарби; пензлики; папір А-4; кухонна губка, квіткова галявина.
Структура заняття
І. Організаційний момент
— Сьогодні я вас запрошую
у казку. Пропоную вам перевтілитися на… Відгадайте загадку — і дізнаєтеся, на
кого саме.
Над квітами літають,
Нектар смачний збирають.
Яскраві, кольорові
Комахи ці чудові.
(Метелики)
Вихователь демонструє
ілюстрації метеликів.
ІІ. Мотивація
1.Психогімнастика «Метелики»
— Заплющте очі, уявіть
себе невагомими, легкими, яскравими метеликами.
Ми кружляємо над такими
самими красивими яскравими квітами.
Це на луках розквітли квіти. І лука від того стала барвистою, красивою. Але що це? Квіти починають
рухатися, перелітають з одного місця на інше. Та це ж метелики! Вони яскраві,
різнокольорові, наче справжні квіти. Ось вони літають, шукаючи квітку, сідають,
щоб насолодитися смачним пилком і летять до іншої квітки.
Діти бігають, стрибають,
Далі — весело гукають:
— Ах, метелик! Погляньте!
Ось він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий!
Наче квітка, прехороший!
— Раз, два, три —
оберніться, на метеликів перетворіться! Розплющуйте
очі. Якими гарними метеликами
ми стали! Вирушаємо шукати квіти, щоб зібрати нектар. А куди ж нам летіти? А
ось лежить листочок. Так це ж загадка!
Спробуймо її розгадати!
Дівка летить,
Крилами дзижчить,
На квітку сідає,
Солоденького шукає. (Бджола)
2. Дидактична вправа «Упізнай за ароматом»
3.Дидактична вправа «Хто що робить?»
Бджола (що робить?) —
літає, дзижчить, жалить, збирає мед.
Метелик (що робить?) —
пурхає, літає, запилює.
Комар (що робить?) —
літає, пищить, кусає.
Коник (що робить?) —
стрибає, літає, скрекоче.
4.Пальчикова гімнастика «Метелик»
Метелик над лужком літав,
(Рука на руці, імітують
літання.)
Веселу пісеньку співав.
(Плескають у долоні.)
Почули пісню ту тополі,
(Стискають і розтискають
пальці.)
Почуло пісню чисте поле.
(Колові рухи долоньками
перед собою.)
(О. Гапонюк)
Намалюймо на пам’ять про
цю подорож метеликів.
ІІІ. Продуктивна
діяльність
— Сьогодні я пропоную вам
малювання у незвичній для вас техніці.
5.Етапи виконання роботи
6.Самостійна робота дітей
ІІІ. Підсумок
Коментарі
Дописати коментар