«Досліди та фокуси з магнітами «Малятам про магніт»
«Магніт – помічник»
Тема: «Досліди
та фокуси з магнітами «Малятам про магніт» (онлайн-зустріч, вихователь Бондар
Л.В.).
Програмовий зміст:
Сформувати у дітей уявлення про магніт і його властивості притягувати предмети; з'ясувати, через які матеріали впливає магніт; познайомити про використання магніту людиною.
Розвивати
розумові операції, уміння висувати гіпотези, робити висновки, активізувати
словник дітей.
Розвивати прагнення до пізнання через
творчо-експериментальну діяльність.
Сприяти вихованню самостійності, ініціативності,
розвитку комунікативних якостей.
Обладнання:
конверт з листом; картинки героїв мультфільму «Фіксіки»; таблиці-схемі
для занесення результатів експериментів;
магнітний конструктор, магнітна дошка для малювання, магнітні шашки і шахи,
букви і цифри, магнітний театр, магнітики на холодильник; магніти різних розмірів;
магнетичні предмети (кнопки, цвяхи, скріпки, гвинтики, ключі, деталі
конструктора та ін. ) і немагнетичні предмети (папір, картон, пластик, тканина,
дерево, скло); склянка з водою; скляна
тарілочка; пластикова пляшка з зерном; ємкості з сухим та мокрим піском;
картонна картка з доріжками і залізна машинка; рукавичка з магнітом всередині ;
компас; розмальовки з фіксіками.
Словникова робота: магнетизм, магнетичні і немагнетичні
предмети, магнітна сила, магнетит.
Методичні
прийоми: сюрпризний момент, бесіда, досліди, запитання-відповідь,
Художнє
слово: легенда
про магніт, загадка.
Попередня робота: самостійно дізнатися, коли магніт буває
шкідливим, а коли корисним.
2.Відео-презентація
«Магніт – помічник»
3.Дослід 1: «Перевірити, які предмети магніт притягує через повітря»
Висновок: магніт притягує до
себе залізні предмети, через повітря. Ця властивість
називається магнітною силою.
4.Дослід
2: « Перевірити , чи впливає розмір магніту на його силу» Висновок:
великий магніт володіє більшою силою, так як притягнув більше скріпок.
Великий магніт притягує скріпки з довшої відстані.
- Зараз я запрошую вас пограти в гру з Фіксіком «Притягне – не притягне». Обережно виходимо з лабораторії і зустрічаємося на килимі.
5.Гра з м'ячем «Притягне - не притягне» 6.Дослід 3: « Перевірити, чи діє магніт через перешкоди» Висновок: магніт впливає через скло. 2) Для наступного досліда одягнемо на руку перчатку або рукавичку і сховаємо в неї магніт. Уявимо себе людиною, яка притягує предмети. Над металевими предметами проводимо руками і вони притягують залізні предмети. Висновок: магніт впливає через тканину. 3) - У вас лежить картка з різними доріжками. Спробуємо по цих доріжках рухати залізний предмет (машинку) за допомогою магніту через картон. Для цього машинку покладіть зверху на доріжку, а магніт прикладіть знизу. Потрібно рухати машинку за допомогою магніту як можна точніше, не сходити з наміченого шляху. Висновок: магніт впливає через картон.
4) Проводиться дослід з пластиковою пляшкою . Насипаємо в пляшку зерно і гвинтик, кладемо на стіл. Спробуємо за допомогою магніту знайти гвинтик в зерні і витягнути його з пляшки. (знайшли 2-го Фіксіка) Висновок: магніт впливає через пластик.
7.Дослід 4: «Як дістати гвинтик з води не замочивши рук» Висновок. Вода не заважає дії магніту. Магніти діють на залізо і сталь, навіть якщо вони розділені із ним водою. (знайшли 3-го Фіксіка)
8.Дослід 5: « Перевірити, чи діє магніт через мокрий та сухий пісок» Висновок: магніт впливає через сухий пісок. 9.Підсумок:
Коментарі
Дописати коментар