КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ «ПЕРЕВАГИ ПЕДАГОГІКИ ЕМПАУЕРМЕНТУ»

 

КЗ «ДНЗ №27 ВМР»

 

 

 

Консультація для педагогів

«Переваги педагогіки емпауерменту»







Підготували: Кузьмінець А. Д.

Бондар Л. В.

Камінська Л. М.


Зміст:

1. «Формування активної позиції кожної людини» (мозковий штурм)

    (Кузьмівнець А.Д.)

2. «Покроковий алгоритм опрацювання теми» ( доповідь)

(Бондар Л.В.)

3. «Принципи реалізації емпауермент- педагогіки» (методична панорама)

(Камінська Л.М.)

 

 

1.     «Формування активної позиції кожної людини» (мозковий штурм)

Реалізація в роботі дошкільного закладу ідей освіти для сталого розвитку передбачає засвоєння дітьми, а через дітей їхніми батьками та самими педагогами надзвичайно важливих навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.

   Багаторічний досвід упровадження в розвинених країнах освіти для сталого розвитку переконливо доводить ефективність педагогіки емпауерменту (надихання на дію) як прогресивної філософсько-педагогічної платформи організації та здійснення освітнього процесу.

Замисліться, що відчуває дитина, коли їй розповідають про те, що природа — на межі краху, ресурси її закінчуються, а отже, під загрозою навіть існування людства? А як ми самі реагуємо на ці фрази? Ми часто чуємо навіть від дорослих людей, що «від мене нічого не залежить», «нічого не зміниться від того, що я вчиню правильно, інші ж так не роблять». Такий песимістичний настрій аж ніяк не сприяє бажанню щось змінити на краще. Тож діти мають передусім усвідомити, що саме від них залежать зміни, які поліпшать ситуацію як у їхньому особистому житті, так і в цілому світі. Надзвичайно важливо виховати людину, яка здатна критично осмислювати інформацію, робити оптимістичний вибір та своїми діями надихати інших на добрі справи. Необхідно допомогти дитині усвідомити свої реальні потреби, виділити пріоритети власного життя.

   Пріоритетом освіти для сталого розвитку є не запам'ятовуван­ня фактичного матеріалу, а вироблення власного ставлення до ситу­ації і вміння приймати рішення на основі розуміння інформації, ба­жання своїми справами допомагати планеті та іншим людям ставати кращими. Розуміння цих проблем повинно спонукати колективи ДНЗ долучи­тися до реалізації навчального курсу «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку».

Розв'язувати завдання освіти для сталого розвитку допо­магає педагогіка емпауерменту. Головною метою цього напряму педагогіки є формування активної позиції кожної людини — зміни починаються тут і зараз: «Якщо не я, то хто? Якщо я так буду робити, то й інші теж спробують». Такий       підхід         дає    змогу навчити дитину думати, діяти і контролювати свою діяльність, приймати рішення автономно й незалежно. Тому потрібно намагатися включати дошкільників у ті види діяльності, які дадуть їм змогу стати успішними: виробити навички спілкування, розв'язання проблем, лідерства, критич­ного мислення, переконання, упевненості в собі, взаємодопомоги та уміння дискутувати.

 

2. «Покроковий алгоритм опрацювання теми» ( доповідь)

ПОКРОКОВИЙ алгоритм опрацювання теми:

Крок 1. Аудит рівня сформованості відповідних моделей      поведінки

Крок 2. Осмислення проблеми — чому ця проблема важлива для мене та для мого оточення?

Крок 3. Висування цілей — чого я хочу досягти?

Крок 4. Формування намірів та плану дій

Крок 5. Реалізація плану

Крок 6. Повторний аудит

Крок 7. Формування планів на майбутнє

Для того щоб діти успішно взаємодіяли одне з одним, у них не­обхідно сформувати низку вмінь, зокрема такі:

·         визначати мету;

·         планувати зміст діяльності;

·         обирати засоби для досягнення мети;

·         передбачати, візуалізувати очікуваний результат;

·         зіставляти отриманий результат з передбачуваним;

·         ураховувати думки партнерів;

·         розподіляти обов'язки відповідно до можливостей та ін­тересів;

·         контролювати дотримання правил, порядку;

·         розв'язувати суперечки та конфлікти без втручання дорос­лого;

·         оцінювати й ураховувати ставлення партнерів до доруче­ної справи.

З огляду на це кожну тему навчального курсу ми опрацьовуємо за певним алгоритмом. Послідовність дій, задана в алгоритмі, забез­печує формування очікуваних вмінь і моделей природовідповідної поведінки.

 

2.     «Принципи реалізації емпауермент- педагогіки» (методична панорама)

Принципи реалізації

Реалізуючи передбачені освітою для сталого розвитку завдання, педагоги      дошкільного закладу повинні керуватися такими принципами:

·                               соціального загартовування;

·                               радісної перспективи;

·                               «тут і зараз»;

·                               колективного партнерства;

·                               колективної відповідальності.

Принцип соціального загартовування дітей орієнтує педаго­га на організацію для вихованців етичних життєвих ситуацій, вихід з яких передбачає докладання вольового зусилля, використання різних способів розв'язання протиріч, що сприяє набуттю соціального імунітету, розвитку рефлексивної позиції дитини.

       Радісна перспектива — це радісні події, що чекають на дитину, зокрема взаємодія з важливими для неї дорослими під час життєво значущої діяльності.

Принцип «тут і зараз» передбачає мотивацію дитини до діяль­ності, усвідомлення важливості певних дій для себе та включення в активну діяльність для досягнення мети: «Чому це важливо для мене? Для чого я це буду робити? Що я можу зробити для реаліза­ції проекту? Як я буду це робити? Що мені потрібно для роботи? Що я отримаю в результаті?».

Принцип колективного партнерства передбачає навчання дітей толерантного ставлення одне до одного та взаєморозуміння під час колективної взаємодії.

Дуже важливо також, щоб діти вже в дошкільному віці усвідо­мили — розв'язання глобальних проблем сучасності неможливе без колективної відповідальності.

Доцільність методів педагогіки емпауерменту у формуванні моделей поведінки дошкільників для сталого розвитку

Якщо ми змінюємо концепцію навчання, то маємо докорінно змінити і його методи. Насамперед дитину потрібно навчити дія­ти. Тож і методи слід використовувати такі, що спонукатимуть до­шкільника до діяльності. Для цього можна скористатися таким алго­ритмом дій:

·                               трикутник взаємозв'язків;

·                               пробний крок;

·                               запрошення до дії;

·                               моделювання взаємодії;

·                               перший досвід;

·                               рольова наративна гра.

Насамкінець варто зазначити, що використання педагогіки емпауерменту в дошкільному закладі дає змогу захистити майбутнє наших дітей, з дитинства формуючи в них домірні сталому розвитку цінності, а відтак і моделі поведінки.

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Майстерка"Цукерочки для друзів"(з фантиків та горішків)